Bana 'deli misin' diye sorabilirsiniz, bilmelisiniz ki cevabım 'evet' olur. Geçtiğimiz günlerde Sephora'da karşılaştığım tasarımcı Deniz Yeğin, 'makyaj eşyalarımı ambalajlarına bakarak seçiyorum, çünkü renk ve doku olarak hep aynı yerlerdeyim, aynı şeyleri kullanıyorum' demişti. Bu, bana hiç ama hiç garip gelmiyor. Çünkü benim de NARS'la tanışmamın sebebi, François Nars'ın bir makyaj dehası olması, ürünlerin kalitesi ya da renk skalası değildi. O tipografiye vurulmuştum! İncecik, siyah ve mat bir ambalajın üzerinde dünyanın en şık ve havalı şeyiymişcesine duran Helvetica Neue Ultra Light fontu, beni tavlamıştı. İşte efenim, fontsal favori listemi aşağıda sıraladım. Lütfen siz de tipografisini en az ürünleri kadar sevdiğiniz güzellik markalarını benimle paylaşın.
Bir diğer favorim, hem ambalajları hem de tipografisiyle Yves Saint Laurent. Bu font'un ne olduğunu bileniniz var mı? Sanki çok klasik ve bilindik bir şeyin oynanmışı, modifiye edilmişi gibi...
Dior da Sans Serif havası seziyorum. Onu da beğeniyorum. Ambalajları her zaman janjanlı, kadın kadın ve abartılı. Tipografisi, tüm bu dore dünyada güzel bir denge yaratıyor bana kalırsa...
Guerlain için Bodoni diyorlar. Sizce olabilir mi? Her zaman Guerlain yazısının üzerindeki o hafif oryantal şekle takılır gözüm. Onu gördüğümde aklıma, amber ve sandal ağacı kokuları gelir. Bir de Guerlain'in Terracotta'sı. Bir çeşit, 'iç içe geçmiş ters C' havasında... Hani, malumunuz markada olduğu gibi...
Sephora'nın modern fontunu da beğeniyorum. Harflerin birbirlerinden uzakta durması hoş bir detay. Futura'daki retro beyefendiyle yanyana pek güzel durdular.
"N" harflerindeki benzerliğe dikkatinizi çekerim. York, bu fontun adı. Sex and The City'deki Charlotte York gibi mesela... Clinique Happy'nin tipografisi de zamansız benim için. Favorilerimden...
No comments:
Post a Comment