Aklıma biyoloji dersini getiren Florabotanica, Balenciaga'nın ikinci parfümü. Nicolas Ghesquiére, daha genç bir kitlenin peşinde olmalı ki kampanyanın yıldızı vampirella Kristen Stewart'tan başkası değil. Stewart, Florabotanica ile ilgili röportajında, normalde hiç parfüm kullanmadığını, Balenciaga ve Ghesquiére ile birlikte çalışmayı çok istediği için bu kampanyaya evet dediğini, parfümü ilk defa kokladığında güzel ve değişik olduğu için çok sevindiğini çünkü asla yalan söyleyemediğini, o gün bugündür Florabotanica kullandığını, çekimlerde ona 'rahat bir poz olsun, seksi bir şey istemiyoruz' dediklerinde şaşırdığını, tüm bu projeye bir sanat işi olarak baktığını söylemiş.
Gelelim kokuya. Florabotanica, Olivier Polge ve Jean-Christophe Hérault tarafından yaratılmış. Vetiver, amber, Caladium yaprağı notası (sentetik bir nota) ve özel olarak üretilen bir gül, karanfil ve nane karışımına sahip. Balenciaga, ilk parfümünde oldukça yeşil ve doğal bir yoldan gitmişti, sanki Florabotanica da ilk parfümün izlerini takip edecek gibi görünüyor. Charlotte Gainsbourg (modaevinin ismini taşıyan ilk parfümün yüzü oydu) ve Kristen Stewart, doğal güzelliklerine fazlasını eklemeyen ve bu anlamda tarzları benzeşen kadınlar... Demek ki Ghesquiére, seçtiği yoldan memnun.
Eylül ayında yurt dışında satışı başlayacak Florabotanica'nın, bize gelmesi de uzun sürmez diye tahmin ediyorum. Sizleri şişenin yıldızlaştığı diğer kampanyayla baş başa bırakmadan önce de eklemek istiyorum: Stewart'ın reklam kampanyasında giydiği elbise, markanın 2008 İlkbahar/Yaz koleksiyonundan bir parça.