Tom Cruise ve Penelopé Cruz'un aşklarını (Cru'ların çarpışması) filizlendiren 'Vanilla Sky', Almadovar'ın 'Abre Los Ojos'unun ikinci versiyonuydu diyebiliriz. İki film de aynı replikle başlıyordu: 'Aç gözlerini!'. İşte Milano'daki bazı makyaj manzaraları bana hemen bu güçlü cümleyi hatırlattı. Pat McGrath (Versace, Gucci) ve Tom Pecheux (Marni) gibi ustaların fırça darbeleriyle çarpıcı bir derinlik kazanan gözler, en doğal hareketleriyle bile bizleri etkilemeyi başarıyor. Hatta içimizden şöyle bir cümle geçiriyoruz: "Acaba modeller gözlerini hiç açmasalar mı?" Gucci'de Pat McGrath, her sezon illa ki belirginleştirdiği kaşları bir kenara bırakmış ve göze badem şekli veren bronz bir makyajı tercih etmiş. Style.com'a 'burası Milano, artık sade olmamıza gerek yok, istediğimiz kadar abartabiliriz' demiş. Bu makyajın doğallığı kaşların kendi halinde taranmasından, herhangi bir takviyeye maruz kalmamasından geliyor. Etkisi ise takma kirpiklerden... Gözün dışındaki yumuşak bronzluk, gözün içini ve kirpik diplerini saran siyahlıkla dengelenmiş. Her sezon, her gün uygulanabilecek kadınsı ama modern bir görünüş.
Tom Pecheux, 'tazelik', 'nem', 'pembelik' ve 'romantizm' diyor ve asla romantik yerlerde dolanmayan Consuelo Castiglioni'nin desenlerini bu doğal görünümle birleştiriyor. Kaşlar yine doğal ve açık renk. Göz kapaklarının ve dudakların üzerinde ilkbahar sabahını andıran bir pembelik var. Cilt ekstra nemli. Yine Style.com'da okuduğuma göre Pecheux, bu nemi artık imzası haline gelen şu karışımla sağlamış: Estée Lauder DayWear Advanced Multi-Protection Anti-Oxidant Creme ve Idealist Even Skintone Illuminator bir araya geliyor, MAC Studio Sculpt Foundation ise son katı oluşturuyor. Göz kapaklarındaki parlaklık, alta allık üste ise Elizabeth Arden 8 Hour Cream kullanarak da elde edilebilir.
Cool ve seksi Versace kızının göz kapaklarını dolu görmek, bizleri şaşırtmıyor. Tüm bu makyajlarda en çok dikkatimi çeken detay, kaş ve göz makyajı arasındaki denge oldu. Eğer yine Pat McGrath'in maharetli ellerinden çıkan bu makyajda kaşlar da ağır bir şekilde boyanmış olsaydı, makyaj modernliğini kaybedecekti. Göz kapaklarınızda far yerine renkli pigmentler kullanmak gerekiyor. En alta koyu bir espresso kahvesi. Göz kapağının ortasına bronz ve yağ yeşili arasında gidip gelen bir pigment'i fırça yardımıyla yediriyoruz. Allık yerine ise elmacık kemiklerini belirginleştiren doğal gölgeleri tercih ediyoruz. Guido Palau, saç konusunda Donatella'nın sözünden çıkmamış. Yapılı gibi durmayan ama aslında yapılı olan, sanki kuaförden çıktıktan sonra bir süre rüzgar yemiş izlenimi veren bu saç modeli, sanıyorum çoğumuzun varmak istediği yeri temsil ediyor.
No comments:
Post a Comment