Alberto Morillas tarafından 1996'da yaratılan Acqua Di Giò'ya, parfüm dünyasından en uzakta duranların burunları bile aşinadır. Tüm baharatlı, odunsu, ten ve ter arasında gidip gelen maço parfümlerin hit olduğu bir dönemde, Giorgio Armani, üzerinden çıkarmadığı beyaz t-shirt'ü edasında tertemiz bir şeylere ihtiyaç duyup moda evi için 'Giò'nun Suyu'nu ısmarlamıştır. Hemen hemen her erkeğin bu kokuyu kullandığı dönemi net olarak hatırlıyorum. Aynı dönemde piyasaya çıkan kadın versiyonu da müthiş sükse yapmıştı, eminim bir çoğunuzun teninde kendine yer bulmuştu. Acqua Di Giò'yla ilgili en önemli detay, karşı cinslerin birbiri için yaratılan parfümü eşit derecede beğeniyor olmasıydı. Seksi parfüm tanımı, doksanların sonunda tamamen değişip daha saf, daha sade, daha 'ıslak' bir şeye dönüşmüştü. Tatillerini geçirdiği Pantellerie'den ilham alan Giorgio Armani parfümde rüzgar ve suyun kokusunu almak isteyince Morillas, deniz tuzu, acı turunçgiller, sentetik marine notalar ve biberiyeyi, parfümün temelindeki misk ve odunsu notalara tazelik katması için kullanmış. Bu sade ama etkili yorum sayesinde olacak ki Acqua Di Giò'nun buzlu cam şişesi de, gri ve modern harfler dışında hiçbir süs barındırmıyor.
Bu yaz Acqua Di Giò Essenza ile tanışıyoruz. Kanadalı model Simon Nessman'ı reklam kampanyasında görüntüleyen Bruce Weber, eski reklam filminin cazibesini bir doz arttırıyor. 'Seks' olgusu, siyah beyaz müthiş görüntülerin yanı sıra derin nefesler ve dalga sesleriyle (neredeyse) beş duyumuza birden hitap ediyor. Ben, bu yeni kampanyayı daha çok beğendim. Gelelim parfüme...
Orjinal Acqua ile yeni versiyon, neredeyse aynı. Bu parfümün de yaratıcısı Alberto Morillas. İlk kokladığınızda algıladığınız tek fark, Essenza'nın amber ve odunsu notalara sırtını yaslamış olduğu. Daha az okyanus, daha çok baharat. Bergamut ve greyfurt, Cascalone molekülüyle bir araya gelerek serin sulara sokuyor bizi, evet. Adaçayı, fesleğen, aromatik yasemin notaları ve floral etki yaratan bir başka molekülle birleşiyor. Buraya kadar neredeyse her şey, aynı. Bir süre sonra en dipte yatan baharat takımı kendini göstermeye başlıyor. Oldukça kalabalık bir takım bu: Sedir, esmer amber, ambrox, vetiver, paçuli ve kara biber. Tertemiz deniz suyuna katılan seksi ten kokusunu yaratıyor. Parfüm ısınarak sudan sıyrılıyor, 'ten esansına' dönüşüyor. İsmini de bence bu yeni duruşundan alıyor.
Bir pazarlama stratejisi olarak tüm büyük moda evleri, kült parfümlerinin daha yeni, daha modern versiyonlarıyla sahne alıyor son senelerde. Bu çaba, hele bir de yeni yaratılan versiyonda kayda değer hiçbir değişiklik yoksa ve orjinal parfüm tüm görkemiyle yeniyi bastırmaya devam ediyorsa (Acqua Di Giò gibi) hiçbir şey ifade etmiyor bence. Aynı Acqua Di Gioia'da olduğu gibi (iki sezon önce de yeni kadın versiyonuyla tanışmıştık) Essenza da, gereksiz bir eleman olarak raflardaki yerini alıyor. Bize kâr kalan tek şeyse, yeni reklam filmi.
Üstte orjinal Acqua Di Giò erkeğini görüyorsunuz. Henüz Nessman'ınki kadar androjen bir duruş istenmemiş. Denizden yeni çıkmış modern bir Adonis'le karşı karşıyayız. Buzlu cam parfüm dünyasında bir yenilikti, bu dokunuşu çok şık bulduğumu hatırlıyorum, hakkındaki fikirlerim aynı kalmaya devam ediyor.
Size bir de bonus: Kariyerine modellikle başlayan (güzelliği dışında sinema dünyasına ne verebildiği tartışılır) aktris Diane Kruger, Acqua Di Giò'nun yüzüydü. Bu kampanyanın da en güzeller arasında yer almaya devam ettiğini düşünüyorum.
E haydi, gitmeden şu reklam filmlerini de seyredin bari...