1.4.12

Pantone koleksiyonu Sephora'da pişer, kim bilir belki bize de düşer





























Tangerine Tango. Pantone'nin 2012 rengi. Ne yalan söyleyeyim, içinde kırmızı tınılar barındıran bu mandalina rengi seneye damgasını vurunca çok sevindim. Turuncu ve kırmızının her tonuna kapım açık. Bir dakika lütfen...


ŞU KOLEKSİYONUN GÜZELLİĞİNE BAKAR MISINIZ?!!!!! O RENKLER! O MALZEMELER! ÇANTAYI İSTİYORUM!!! KİRPİK KIVIRICIYI İSTİYORUM!!! TAKMA KİRPİKLERİ İSTİYORUM!!! RUJU KESİN ALIRIM! PEKİ YA ŞU ÜSTTEKİ FIRÇALAR!!! AAAAAAAAAAA!!!!!! OJELERİN HANGİSİNİ ÖNCE SÜRSEM?!!!İç sesim İtalik, ayrıca altı çizili. Biraz kendime geldikten sonra tüm sakinliğimle devam ediyorum. Sephora ve Pantone Universe işbirliğinden doğan müthiş bir koleksiyonla karşı karşıyayız. Asıl soru tam da bu galiba: Karşı karşıya kalabilecek miyiz?

























Ateş rengi bu koleksiyonda The Tangerine Tango Eyelash Curler, Tangerine Tango Lipstick ve Tangerine Tango Brush Set özellikle dikkat çekiyor. Markanın bu güzel koleksiyon için yarattığı şu dev standı da evimin ortasına yerleştirmek isterdim... Ürünlere buradan bakmak sizleri kesmediyse hemen şuraya tıklayarak başka muhteşemlikler de keşfedebilirsiniz. Mesela ten ve saç renginize göre diğer Pantone renklerinden ilham alarak düzenlenmiş bir kozmetik çöpçatanlığı servisiyle karşılaşabilir ya da yılın rengi Tangerine Tango'yu Sephora bünyesinde yer alan başka hangi markalarda ve ürünlerde bulabileceğinizi görebilirsiniz.











İç sesimden son bir Tangerine Tango duası:


LÜTFEN LÜTFEN LÜTFEN BU KOLEKSİYON TÜRKİYE'DEKİ SEPHORA'LARDA DA YERİNİ ALSIN. EĞER BU DİLEĞİM GERÇEKLEŞİRSE GECE MAKYAJIYLA YATAN 10 ARKADAŞIMIN DOĞRU YOLA DÖNMESİNİ SAĞLAYACAĞIM. SÖZ.Bir söz de size: Olur da bu dileğim gerçekleşmezse Tangerine Tango'dan esinlenmiş bir ürünler listesi, önümüzdeki hafta içinde 10dakika'daki yerini alacak.


Video da bonus.

Mis gibi kokmaya bir itirazı olan mı var? Evet, ben.



























Chloé imzası taşıyan parfümlerin sevilmediği bir dünya düşünebilir misiniz? Mesela Love'ın (özellikle ülkemizdeki) üç kadından biri tarafından sürüldüğünü ya da sürülmek istendiğini düşünüyorum. Nedir bu parfümleri bu kadar arzu edilir kılan? Temizlik ve sadelik olabilir mi mesela? Burnunuz Chloé ailesine aşina mı bilemiyorum ama Eau de Toilette, Eau de Parfum Intense, Love ve markanın son taze bombası L'Eau de Chloé'nin ortak noktası minimal şişelerde buluşan ıslaklık ve sıcaklık. Kadınsı bir parfümle mi karşı karşıyasınız yoksa bir Lolita olmak durumunda mısınız? Orasını bilemiyorsunuz. Bence Michel Almairac da bilemiyor. Kendisi L'Eau de Chloé'nin yaratıcısı.




























Hava kabarcıklı, ışıl ışıl bir limon notasıyla başlıyor Chloé'nin ilkbahar sabahı. Doğal yollarla damıtılmış gül suyu ve gül yaprakları devreye girdiğinde, meyve kokteyli yerine çiçek buketine razı geliyorsunuz. Çimenler yeni kesilmiş, güneş tam tepeye çıkmamış, nemli ve paçuli kokulu bir sabah bu ne de olsa...


Parfümün yüzü Camille Rowe-Pourcheresse. Fotoğraflar Camilla Akrans, video ise Mario Sorrenti tarafından çekilmiş. Chloé severler olarak beni topa tutabilirsiniz ama parfümle ilgili sevdiğim her şey burnuma değil gözlerime hitap ediyor. Zaten L'Eau de Chloé, yalnızca görsel açıdan değil, olfaktif olarak da sarışınlara ithaf edilmiş. 'Kolonyadan hallice' diyeceğim kaba bir tabirle.



























Marc Jacobs'ın parfümlerinde de aynı kolonyasal yaklaşıma rastlıyoruz. Ne Lola'yla ne Daisy ile yıldızlarım barışmıyor. Daisy'nin 'fresh' versiyonu piyasaya sürüldüğünde bu durumla bayağı dalga geçtiğimi de itiraf etmek istiyorum. Bir şişenin içine oksijen doldurup onu koklatsaydı bize Marc Jacobs? Yeterince 'hafif' olmaz mıydı?

Belki de haksızlık ediyorum. YS Uzac Pohadka, Shiseido Feminité Du Bois, Guerlain Samsara, Chanel Coco, Kenzo Jungle gibi odunsu, baharatlı parfümler kullanan ve onlardan aşağı kalan herhangi bir notaya 'hmmmh!' diyerek burun kıvıran biri olarak belki de bu konu hakkında fikrimin sorulmaması gerek. Fikrim sorulmuş muydu? Ondan da emin değilim ya...

Ama bakınız mesela şişeye söyleyecek sözüm yok. Şık, zarif, zamansız, ultra-feminen. Petronio Associates'in başarıyla yürüttüğü ambalaj/marka kimliği/kampanya stratejisine de şapka çıkarıyorum.














































































Markalar arası 10dakika molası: Gucci de büyük başarı yakalayan ve satış konusunda hiç zorlanmayan parfümü Flora'nın ilkbahar, yani 'hafifletilmiş' versiyonlarıyla karşımızda. Manolya, gardenya ve sümbülteber arasında beğendiğiniz kolonyayı seçin, bol bol sürün.


Ha bir de şu güzel videoyu lütfen seyredin.